Fasta sidor

fredag 10 juni 2011

#2-3-4 Tre funna samma dag

Idag har jag legat i hårdjakt på cacher, så jag passade på att logga tre stycken på samma dag.


Det hela började vid lunchen idag på jobbet då vi fick reda på att de skulle göra system uppdateringar mellan 11.30-13.00, vilket betydde att det blev en lång lunch. Så jag och en arbetskamrat bestämde oss för att gå på jakt i Forsbacka där vi jobbar.

Den första cachen som vi loggade var rätt enkel att hitta för den hade vi hittat redan då vi var mugglare så det var bara att dokumentera och söka efter nästa.

Hoggas första loggade cache
Sedan for vi som sagt vidare till nästa cache som också finns i närheten. Det blev en liten skogspromenad och lite mer letandes än den föregående. Det var blött och sunkig mark vilket då innebär en hemskans massa mygg. Men vi passade på att dokumentera fyndet iaf. Vi kunde dock inte signera loggen då det inte fanns någon penna i cachen.

Dagens andra, vi lyckades stå still tillräckligt länge för att ta ett kort.
Sedan var det bara att återgå till arbetet och slita på fram till klockan närmade sig 16.00 då var det bara åka mot svärmors stuga för att hämta barnen, så på väg mot Kojsta så startade jag geocaching appen i mobilen för att se om det fanns någon efter vägen och givetvis fanns det en i Jädraås som är en del av en multi-cache. så efter mycket svettandes och letandes som fann jag den tack vare en bra hint i cache-infon. I den här cachen hittade jag det jag trodde vara mitt första funna geocoin, men det var en pathtag. Hur som så får den följa med till nästa cache jag hittar.

Nu fick jag vara modell med min fjärde loggade cache
Sen var det färdigcachat för den här dagen, det var bara att fortsätta till svärmors stuga för att hämta de två bästa, busiga små skitungar man kan tänka sig.
Allt som allt så kan jag bara säga att det här har varit en kanondag.

Leo showoffar sina nya spindelmannen-brillor och solskyddsdräkt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar